افزایش قیمت تورهای نوروزی اجتناب ناپذیر است
نوشته شده توسط : swot

'هاشم ربانی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: قیمت بلیت وسایل نقلیه، اقلام مصرفی در بخش هتل ها و نیز دستمزدها، سه عامل تاثیرگذار در قیمت گذاری تورهای داخلی هستند، زیرا اقامت و حمل ونقل دو عنصر اصلی تشكیل دهنده یك سفر محسوب می شوند.

وی با یادآوری آنكه قیمت بلیت وسایل نقلیه بیش از هر چیز تابعی از قیمت حامل های انرژی است، گفت: قیمت بلیت هواپیما در سال 90 در دو مرحله افزایش یافته است.

ربانی به وضعیت مراكز اقامتی كشور اشاره كرد و با بیان آنكه افزایش دستمزدها و قیمت اقلام مصرفی و خوراكی، هزینه جاری را در هتل ها و دیگر مراكز اقامتی نسبت به نوروز 90 افزایش قایل توجهی داده است، افزود: همه این عوامل در گران شدن تورهای داخلی اثرگذار هستند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران تاكید كرد: محدود بودن مراكز اقامتی در قطب های اصلی گردشگری كشور از جمله كیش، مشهد، شیراز، اصفهان، یزد و كرمان در افزایش قیمت این مراكز در اوج مسافرت ها تاثیرگذار است.

ربانی یادآور شد: در نوروز 91 به علت گران شدن تورهای خروجی، بخشی از تقاضای سفر به تورهای داخلی تحمیل شد كه در نتیجه تقاضای سفر را در كشور به نحو چشم گیری افزایش داد.

این فعال صنعت گردشگری اظهار داشت: برای نمونه تور 3 تا 4 روزه كیش در نوروز 91 بالغ بر یك میلیون و 200 هزار تومان به مسافران عرضه می شود در حالی كه سال گذشته با این قیمت مسافران می توانستند یك تور خارجی را انتخاب كنند.

ربانی تاكید كرد: به علت محدودیت عرضه در بخش مراكز اقامتی در كشور و نیز محدود بودن قطب های گردشگر پذیر شناخته شده در كشور، حجم قابل توجهی از سفرهای هموطنان در برخی استانها متمركز می شود كه همین مساله روی افزایش قیمت هتل ها نیز تاثیر می گذارد.

وی افزود: این در حالیست كه اگر توزیع سفر در كشور متناسب با ظرفیت های موجود در مراكز اقامتی صورت گیرد و تقاضای سفر در سطح استان های مختلف توزیع شود، انحصار موجود در حوزه مراكز اقامتی نیز شكسته خواهد شد كه این امر به كاهش هزینه ها منجر می شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به نامناسب بودن توزیع سفر در كشور اشاره كرد و گفت:‌ بهتر است دولت برای توزیع مناسب سفر در كشور و نیز طراحی تعطیلات میان فصلی اقدام كند تا بخشی از تقاضای سفر در نوروز به فصول دیگر منتقل شود.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: غذا , ماکرو , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: